آیتگ یک فروشگاه اینترنتی میباشد که کاربران و مشتریان میتوانند در سایت آیتگ اقدام به استفاده از خدمات و امکانات آن نمایند. قوانین فروشگاه اینترنتی آیتگ به منظور شفافیت و حفظ حقوق خریدار و فروشنده میباشد و رعایت آن از سوی هر دو طرف معامله الزامیاست.
شرایط و قوانین استفاده از سرویسها و خدمات آیتگ
کاربر گرامی لطفاً موارد زیر را جهت استفاده بهینه از خدمات و برنامههای کاربردی آیتگ به دقت ملاحظه فرمایید.
ورود کاربران به وبسایت آیتگ هنگام استفاده از پروفایل شخصی، طرحهای تشویقی، ویدئوهای رسانه تصویری آیتگ و سایر خدمات ارائه شده توسط آیتگ به معنای آگاه بودن و پذیرفتن شرایط و قوانین و همچنین نحوه استفاده از سرویسها و خدمات آیتگ است. توجه داشته باشید که ثبت سفارش نیز در هر زمان به معنی پذیرفتن کامل کلیه شرایط و قوانین آیتگ از سوی کاربر است. لازم به ذکر است شرایط و قوانین مندرج، جایگزین کلیه توافقهای قبلی محسوب میشود.
قوانین عمومی
کلیه قوانین، فرایندها و رویههای آیتگ منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قوانین تجارت الکترونیک و حمایت از حقوق مصرف کننده میباشد و عضویت در سایت آیتگ از سوی کاربر یا مشتری به منزله آگاهی و پذیرش قوانین آیتگ میباشد و کاربر یا مشتری موظف به رعایت قوانین مذکور میباشد. چنانچه قوانین، رویهها و خدمات آیتگ تغییر نماید در همین صفحه اطلاعات آن بروزرسانی خواهد شد و مادامیکه کاربر یا مشتری از خدمات آیتگ استفاده مینماید به منزله پذیرش کامل این تغییرات از سوی وی میباشد و حق هرگونه اعتراض نسبت به آن را از خود سلب مینماید.
کاربر
کاربر به شخصی اطلاق میشود که در سایت آیتگ ثبت نام نماید و مشتری به کاربری اطلاق میشود که اقدام به ثبت سفارش در فروشگاه اینترنتی آیتگ مینماید. ثبت اطلاعات در حساب کاربری توسط کاربر به منزله تایید صحت اطلاعات از سوی کاربر میباشد.
ارتباطات الکترونیکی
هنگامی که شما از سرویسها و خدمات آیتگ استفاده میکنید، سفارش اینترنتی خود را ثبت یا خرید میکنید و یا به آیتگ ایمیل میزنید، این ارتباطات به صورت الکترونیکی انجام میشود و در صورتی که درخواست شما با رعایت کلیه اصول و رویهها باشد، شما موافقت میکنید که آیتگ به صورت الکترونیکی (از طریق پست الکترونیکی، سرویس پیام کوتاه و سایر سرویسهای الکترونیکی) به درخواست شما پاسخ دهد.
همچنین آدرس ایمیل و تلفنهایی که مشتری در پروفایل خود ثبت میکند، تنها آدرس ایمیل و تلفنهای رسمی و مورد تایید مشتری است و تمام مکاتبات و پاسخهای شرکت از طریق آنها صورت میگیرد.
جهت اطلاعرسانی رویدادها، خدمات و سرویسهای ویژه یا پروموشنها، امکان دارد آیتگ برای اعضای وب سایت ایمیل یا پیامک ارسال نماید. در صورتی که کاربران تمایل به دریافت اینگونه ایمیل و پیامکها نداشته باشند، میتوانند عضویت دریافت خبرنامه آیتگ را در پروفایل خود لغو کنند.
شرایط ثبت سفارش
در آیتگ تلاش بر آن است که اطلاعات و مشخصات کالا به بهترین شکل در اختیار کاربران قرار گیرد تا انتخاب بهتری داشته باشند اما باید توجه داشته باشید در هنگام انتخاب کالا کاربر باید به تمام مشخصات کالا دقت نماید و سپس اقدام به ثبت سفارش نماید. مسئولیت انتخاب کالا به صورت کالا بر عهده کاربر میباشد و آیتگ هیچ مسئولیتی درباره انتخاب کاربر نخواهد داشت.
پرداخت وجه سفارش فقط از طریق کارت به کارت امکان پذیر میباشد.
در صورت داشتن کد تخفیف، در نظر داشته باشید که کد تخفیف مورد نظر فقط روی محصولات بدون تخفیف اعمال میشود.
کد اعتباری که در هرکدام از کمپینها برنده میشوید را فقط میتوانید در اکانت شخصی خود وارد کنید و در صورت استفاده از اعتبارهای دیگران که متعلق به شما نباشد سفارش شما لغو شده و اعتبار مذکور از حساب کاربری شما کسر خواهد شد. توجه داشته باشید تمام کدهای تخفیف و اعتباری محدودیت زمانی استفاده خواهند داشت و پس انقضای آن امکان استفاده از آن به هیچ وجه وجود نخواهد داشت و امکان جایگزینی آن نیز وجود ندارد.
شرایط ارسال
آیتگ متعهد است در روزهای کاری تمام سفارشهایی ثبت شده را برابر با قوانین که در پی میآید، به دست مشتریان خود برساند. در صورت بروز هرگونه مشکل در این روند آیتگ از راه های ارتباطی مانند: تماس تلفنی با شماره همراه و یا ثابت ثبت شده در پروفایل مشتری؛ اس ام اس و یا ایمیل مشکل پیش آمده را به اطلاع مشتری برساند و زمان بعدی ارسال را با او هماهنگ کند. در صورت در دسترس نبودن مشتری و عدم توانایی او در هماهنگی ارسال یا برقراری ارتباط با ایشان سفارش پس از 3 روز کاری لغو میشود و در مبلغ پرداختی توسط کاربر به اعتبار حساب کاربری ایشان اضافه میشود.
از آنجا که بازههای ارسال کالا برای آیتگ طبق زمان بندیهای خاصی تعریف میشود لازم است در زمان ثبت سفارش بر اساس مفاهیم زیر عمل گردد. درخواستهای خارج از این بازه زمانی به هیچ وجه مورد وثوق آیتگ نیست. فروشگاه اینترنتی آیتگ این اجازه را دارد تا بازههای زمانی اعلام شده برای ارسال کالا را بنا به شرایط و حجم سفارشات تغییر دهد. و از طریق تماس تلفنی یا پیامک موضوع را به مشتری اعلام نماید. بازههای ارسال تهران در روزهای کاری شامل بازه 11 الی19 میباشد و سفارش در طول بازه به دست مشتری خواهد رسید و امکان تعیین زمان دقیق تحویل کالا به مشتری وجود نخواهد داشت. برای سفارشات شهرستان زمان تحویل کالا به شرکت تیپاکس در هنگام ثبت سفارش مشخص میشود و کاربر برای پیگیری وضعیت سفارش خود باید به استفاده از کد رهگیری مرسوله پستی به سایت شرکت تیپاکس جمهوری اسلامی ایران مراجعه نماید. باید توجه داشته باشید که مسئولیت ثبت آدرس گیرنده بر عهده مشتری میباشد. سفارشها به آدرس ثبت شده توسط شما در هنگام ثبت سفارش ارسال خواهد شد، از این رو باید در ثبت آدرس و کدپستی در فرآیند ثبت سفارش دقت کافی داشته باشید. در صورت بروز اشتباه از سوی مشتری در ثبت آدرس گیرنده هزینه ارسال مجدد به آدرس صحیح بر عهده مشتری میباشد.
شرایط تحویل و ارائه کالا
چک کردن مرسول
مشتری موظف است در هنگام دریافت سفارش در حضور پیک سطح شهر و مامورتیپاکس اقلام سفارش را با فاکتور سفارش چک نماید و از صحیح و سالم بودن کالا مطمئن شود و پس از تایید موارد ذکر شده، سفارش خود را تحویل گیرد. بدیهی است امضاء و تائید شما به مامورتیپاکس یا پیک سطح شهر به منزله دریافت سفارش کالاهای سفارش به صورت کامل و سالم تلقی میگردد و پس از آن فروشگاه اینترنتی آیتگ هیچگونه مسئولیتی در این زمینه نخواهد داشت. و حق هرگونه اعتراض و شکایت را از خود نسبت به تعداد اقلام سفارش و سلامت کالا سلب مینماید. ضمنا توجه فرمایید بسته پستی ارسالی نباید مخدوش باشد.
شرایط بازگشت کالا
شرایط عمومی بازگشت کالا
- مشتری موظف است در هنگام دریافت کالا از پیک آیتگ یا مامور تیپاکس بسته خود را از نظر ظاهری بررسی نماید و در صورت وجود آسیب فیزیکی از دریافت بسته خودداری نماید، همچنین مشتری موظف است در حضور مامور تیپاکس یا پیک آیتگ محتویات سفارش خود را با فاکتور تطابق داده و در صورت تفاوت تعداد کالای ارسال شده با فاکتور از دریافت آن خود داری نمایند.
- هرگونه دخل و تصرف در کالا، اعم از استفاده، مخدوش کردن یا باز کردن پلمپ، پاره شدن لیبل مانع از امکان انصراف از خرید یا بازگشت کالا میشود. لذا قبل از باز کردن و استفاده از محصول به تاریخ انقضا، تطابق کالا با سفارش و سایر موارد که منجر به لغو سفارش میشود توجه فرمایید.
- پس از دریافت کالا توسط انبار، بخش کنترل کیفیت مورد اعلام شده توسط مشتری را مورد بررسی قرار میدهد در صورت صحت کالا تعویض یا وجه آن عودت داده میشود در غیر این صورت کالا مجددا برای مشتری ارسال خواهد شد.
- توجه داشته باشید هرگونه هزینه و تبعات در صورت بازگشت کالا بدون اطلاع رسانی و هماهنگی با پشتیبانی آیتگ و بررسی ایشان بر عهده مشتری میباشد.
درچه حالتی میتوانیم از ضمانت بازگشت کالا استفاده نماییم؟
وجود ایراد در کالای دریافت شده
در صورت وجود هرگونه ایراد در کالای دریافت شده، مشتریان عزیز حداکثر 24 ساعت (یک روز کاری پس از دریافت کالا) باید مورد را به تیم پشتیبانی آیتگ اطلاع دهند. تیم پشتیبانی آیتگ پس از بررسی مورد اعلام شده از سمت مشتریان راهنماییهای لازم را جهت عودت یا تعویض کالا انجام میدهند.
مغایرت کالای دریافت شده با سفارش
درصورت مغایرت کالای دریافت شده با اطلاعات مندرج در سایت مشتری 48 ساعت (دو روزکاری) پس از دریافت کالا مهلت دارد تا مورد را به اطلاع تیم پشتیبانی برساند. پس از اعلام بررسیهای اولیه توسط پشتیبانی آیتگ انجام میگردد و راهنماییهای لازم جهت بازگشت و عودت کالا توسط ایشان صورت میگیرد.
هزینه بازگشت کالا
در صورتی که کالا دچار ایراد بود یا با اطلاعات مندرج در سایت تطابق نداشت هزینه عودت کالا بر عهده ایتگ میباشد، بنابراین پس از بازگشت کالا به آیتگ باید تصویر برگه تیپاکس یا فاکتور پیک را از طریق تلگرام برای پشتیبانی آیتگ ارسال نمایید؛ در صورت عدم داشتن فاکتورتیپاکس یا پیک امکان عودت هزینه ارسال وجود نخواهد داشت.
در صورت انصراف از خرید که شامل هیچ کدام از موارد فوق نباشد، هزینه عودت کالا بر عهده مشتری میباشد.
شرایط عودت وجه
3 تا 5 روز کاری پس از دریافت کالا توسط انبار و بررسی موارد اعلام شده از سمت مشتری، عودت وجه به حساب مشتری صورت میگیرد. توجه داشته باشید برای انجام عودت وجه حتما باید شماره کارت خود را در قسمت پروفایل وارد نمایید و شماره کارت باید با نام سفارش دهنده کالا مطابقت داشته باشد.
مشاوره رایگان
وب سایت آیتگ برای مشتریان خود امکان مشاوره تلفنی را فراهم آورده است. باید توجه داشته باشید که پیشنهادهای مطرح شده از سوی مشاور به هیچ عنوان در شرایط تصمیم شما برای انتخاب تغییر ایجاد نمیکند و انتخاب شما ملاک عمل و پرداخت و تحویل اجناس است.
حفظ حریم خصوصی
هدف آیتگ حفظ و حراست از اطلاعات و حریم شخصی کاربران و مشتریان خود میباشد و در این راستا میکوشد. به همین منظور آیتگ برای ارائه خدمات خود نیز به اطلاعاتی از مشتری نیاز دارد که در فرم ثبت نام و پروفایل باید آنها را تکمیل نماید. این اطلاعات در دیتا بیس آیتگ ذخیره میشود که موارد امنیتی برای حفاظت از آن توسط آیتگ صورت میگیرد. آیتگ اطلاعات شخصی کاربر را محرمانه میداند و این اطلاعات را به شخص و سازمان دیگری منتقل نمیکند مگر در مواردی که با دستور قضایی یا اداری طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران موظف به ارائه ان به فرد، سازمان یا نهاد دیگری باشد. کاربران باید توجه داشته باشند اطلاعات هویتی ثبت شده در نام گیرنده سفارش نظیر نام، شماره تماس و آدرس هر مرسوله به همراه آن در اختیار شرکت تیپاکس جمهوری اسلامی ایران و شرکتهای طرف قراداد ارسال مرسولات به منظور ارسال سفارش قرار میگیرد. آیتگ در راستای قوانین خود این اختیار و اجازه را دارد تا نظرات و پستهای ارسالی از سمت کاربران را ویرایش و حذف نماید و چنانچه مطالب و نظرات ارسالی کاربران مشمول مصادیق مجرمانه باشد، آیتگ این اجازه را دارد تا با استفاده از اطلاعات ثبت شده توسط کاربر پیگیری قانونی نسبت به آن انجام دهد. اطلاعات مندرج در پروفایلهای شخصی آیتگ که از سوی مشتری در این سایت به ثبت میرسد نزد وبسایت امانت حساب میشود و وب سایت تمامیقوانین مربوط به راز داری را برای آن مترتب میداند. وبسایت به هیچ وجه مجاز به انتشار، خرید و فروش و در اختیار قرار دادن این اطلاعات به غیر را ندارد. تنها به درخواست دستگاههای قانونی وب سایت مجاز است اطلاعات مشتریان خود را به دستگاههای ذیصلاح ارائه کند.